Adakah anda seorang peserta?

Sambungan Untuk PowerPoint | Cara Menyediakan AhaSlides pada 2023

Sambungan Untuk PowerPoint | Cara Menyediakan AhaSlides pada 2023

Membentangkan

Jane Ng 14 September 2023 4 min membaca

Berita baik di sini! Pembentangan PowerPoint anda akan menjadi lebih menarik dan meriah berbanding sebelum ini dengan ciri interaktif AhaSlides. Anda tidak silap! Tinjauan AhaSlides kini tersedia di Sambungan untuk PowerPoint (sambungan PPT) dan akan menjadi Kuiz dan WordClouds tidak lama lagi.

Jadual Kandungan

Gambaran Keseluruhan

Bolehkah saya Mengimport slaid Powerpoint terus ke dalam AhaSlides?Ya
Bolehkah saya Mengimport AhaSlides ke dalam Powerpoint?Ya, periksa disini
Berapa banyak slaid AhaSlides boleh saya tambah pada Powerpoint?Unlimited
Gambaran Keseluruhan Sambungan untuk Powerpoint – sambungan powerpoint

Petua untuk Penglibatan yang Lebih Baik

AhaSlides ialah perisian persembahan yang fleksibel dan intuitif tanpa masa pembelajaran. Ia membolehkan anda dengan mudah menambah pautan, video, kuiz langsung dan banyak lagi pada pembentangan anda. Selain ciri tinjauan pendapat, Kuiz dan WordClouds tidak lama lagi akan menjadi Sambungan untuk PowerPoint.

Sebagai sambungan untuk Powerpoint, jangan lupa kami berada di sini untuk menjadikan pembentangan anda lebih baik, lebih interaktif dan melibatkan khalayak yang lebih luas. Berikut ialah beberapa inspirasi dan idea untuk membantu anda menjadi lebih profesional setiap hari.

Teks alternatif


Mulakan dalam beberapa saat.

Dapatkan templat kuiz ppt percuma. Daftar secara percuma dan ambil apa yang anda mahu daripada perpustakaan templat!


🚀 Ke awan ☁️

Gunakan AhaSlides dalam Persembahan PowerPoint anda

Apakah sambungan powerpoint? Jadi, bagaimana untuk membuat kuiz pada powerpoint? Dengan sambungan baharu untuk PowerPoint ini, anda boleh menambah Tinjauan interaktif Ahaslides terus pada pembentangan PowerPoint anda. Kini lebih mudah berbanding sebelum ini untuk berhubung dan berinteraksi dengan khalayak anda! Tetapi ingat untuk membuat akaun percuma dahulu dan log masuk ke AhaSlides. 

Apakah sambungan powerpoint? Tinjauan AhaSlides kini tersedia sebagai salah satu Sambungan Terbaik untuk PowerPoint!

Tambahan ini boleh memastikan khalayak anda mendapati pembentangan anda menarik dan lebih menarik. Ia adalah ciri untuk menyokong perbincangan mencetuskan, mengumpul maklum balas masa nyata dan mengekalkan tahap tenaga yang tinggi.

Petua untuk Mengumpul Maklum Balas Tanpa Nama dengan AhaSlides

Cara menggunakan AhaSlides dan PowerPoint bersama-sama

Ikuti langkah mudah di bawah dan anda mendapat persembahan gabungan yang sempurna:

  • Buka PowerPoint dan klik butang Memasukkan tab, diikuti dengan Dapatkan Add-in. Kemudian, cari AhaSlides dan klik Tambah.
  • Log Masuk ke akaun AhaSlides anda dan buat Pungutan pada tab AhaSlides.
  • Selepas membuat tinjauan pendapat, pilih untuk Tambahkan pada PowerPoint butang, kemudian Salinan pautan tinjauan pendapat baru dibuat.
  • Berbalik kepada pembentangan, Inti pautan tinjauan pendapat, dan ia akan dimuat naik secara automatik.
  • Apa yang perlu dilakukan ialah menjemput penonton anda untuk mengundi dengan menghantar kod QR unik anda kepada mereka!
Sambungan untuk PowerPoint – Powerpoint Kuiz

Import slaid PowerPoint terus ke dalam AhaSlides

Selain menggunakan sambungan baharu untuk PowerPoint, anda boleh mengimport slaid PowerPoint terus ke AhaSlides. Pembentangan anda mestilah hanya dalam fail PDF, PPT atau PPTX. Kapasiti sehingga 50MB dan 100 slaid.

Petua untuk Mencipta Tinjauan yang Berkesan

Mengetahui cara membuat tinjauan pendapat secara mekanikal tidak mencukupi, cara menarik minat penonton terhadap tinjauan pendapat anda adalah penting. Di sini, kami memberikan petua untuk mereka bentuk tinjauan pendapat yang ideal untuk sebarang sasaran.

1. Gunakan suara yang ringkas dan mesra

Soalan hendaklah ringkas dan mudah difahami. Pada masa yang sama, ia juga harus cukup menarik untuk penonton mahu bertindak balas. 

Sebagai contoh, apakah yang akan anda pilih jika anda diminta untuk membangunkan ciri untuk persembahan interaktif yang lebih baik? Kemudian berikan 3 pilihan: ciri kuiz, ciri tinjauan dan ciri pengundian. 

Ini akan membuatkan responden merasakan mereka adalah sebahagian daripada proses membuat keputusan.

2. Pastikan soalan neutral

Anda mungkin belum mengetahuinya lagi, tetapi tinjauan pendapat harus dihadkan kepada soalan fakta dan neutral. Soalan mengenai pendapat peribadi atau lebih kompleks, atau soalan terbuka seperti pandangan agama, harus digunakan dalam borang tinjauan.

Sambungan untuk PowerPoint – Petua untuk mencipta tinjauan pendapat yang berkesan – Sokong Microsoft

3. Hadkan pilihan

Lebih banyak pilihan yang dikemukakan, lebih keliru dan kompleks untuk khalayak anda untuk bertindak balas. Jadi bilangan pilihan hendaklah dihadkan kepada tidak lebih daripada empat, termasuk pilihan seperti “Lain-lain” atau “Tidak mahu menjawab”.

4. Elakkan soalan yang mengelirukan

Matlamatnya adalah untuk memastikan tinjauan pendapat seobjektif mungkin supaya anda boleh mendapatkan pendapat jujur ​​responden. Elakkan bertanya soalan yang setanding dengan pesaing anda, atau yang bertujuan untuk memperlekehkan pihak lain.